Prezentacja-wynikow-finansowych

Prezentacja wyników finansowych firmy – co zrobić, by była czytelna?

0 Shares
0
0
0
reklama

Wyniki finansowe przedsiębiorstwa nie dla każdego są pasjonującą lekturą. Nie oznacza to jednak, że nie można ich przedstawić w atrakcyjny sposób. Jednym z najlepszych narzędzi służącym ku temu jest prezentacja multimedialna wykonana w programie PowerPoint. Jak ją jednak zrobić, aby była czytelna?

Wyniki finansowe firmy – jak je przedstawić?

 

Nawet najlepiej prosperująca firma może mieć trudności z pozyskaniem nowych inwestorów, jeśli w nieodpowiedni sposób przedstawi swoją sytuację ekonomiczną. Niestety, sprawozdania finansowe to najczęściej wielostronicowe opracowania, które nie są pasjonującą lekturą. Na dodatek potencjalni inwestorzy nie zawsze mają czas, by z gąszczu informacji wyłuskać te najważniejsze. Szybko więc tracą zainteresowanie firmą.

Na szczęście, można temu zapobiec. W jaki sposób? Przygotowując prezentację multimedialną. Odpowiednio wykonana zachęci odbiorcę do działania. Żeby inwestor mógł się zorientować w sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa, w prezentacji multimedialnej nie może zabraknąć pewnych informacji.

Bez wątpienia jednymi z najważniejszych danych z punktu widzenia inwestora są wyniki finansowe, które firma osiągała na przestrzeni ostatnich lat. Niestety, rządki cyfr bywają trudne do rozszyfrowania. Dlatego warto zadbać o ich odpowiednią wizualizację. Jak to dobrze zrobić?

Prezentacja wyników finansowych przedsiębiorstwa – co warto wykorzystać?

 

Prezentacja multimedialna wykonana w PowerPoint to narzędzie, które pozwala atrakcyjnie przedstawić wyniki finansowe firmy. Rządki cyfr można zastąpić w niej:

  • tabelą,
  • wykresem,
  • osią czasu.

Graficzna prezentacja wyników finansowych wypada zdecydowanie lepiej niż same liczby. Pozwala pokazać, jak firma radziła sobie na przestrzeni lat, czy ma stabilne źródła zysku, czy wykonała progres finansowy. Sprawia, że informacje są czytelne i można do nich łatwo wrócić w celu sprawdzenia. Ponadto, atrakcyjnie podane dane łatwiej zapadają w pamięć.

Aktualny wynik finansowy jest zawsze najważniejszy. Dlatego warto go wyróżnić innym kolorem. Prognozę na przyszłość możesz natomiast zobrazować przy pomocy:

  • linii przerywanej w przypadku osi czasu,
  • szerszego odstępu pomiędzy kolumnami na wykresie,
  • oddzielnej (mniejszej) tabeli umieszczonej np. w górnym rogu slajdu.

Jeżeli porównujesz wyniki osiągane przez firmę w ciągu dwóch lat i chcesz zestawić ze sobą poszczególne miesiące, najlepszym wyborem będzie wykres kolumnowy. Żeby atrakcyjnie przedstawić informacje, możesz wykorzystać nakładanie kolumn i lżejszy kolor. Z kolei wykres kołowy to przydatne narzędzie do wizualizacji struktury przychodów i kosztów. Pamiętaj jednak o tym, aby go dobrze opisać. Odbiorcy miewają bowiem trudności z rozpoznaniem konkretnych wartości na wykresie kołowym. Dlatego warto je precyzyjnie wskazać.

O czym pamiętać przy wizualizacji wyników finansowych?

 

Prezentacja wyników finansowych nie może być pstrokata. Dlatego nie warto przesadzać z ilością kolorów, liczbą obrazków czy też rodzajem i wielkością czcionek. Nadmiar ozdobników może bowiem odwracać uwagę od treści, a to ona jest najważniejsza. Sprawi również, że prezentacja multimedialna straci przejrzystą strukturę, co zniechęci odbiorcę do lektury.

Nie tylko zbyt duża ilość ozdobników działa na potencjalnych inwestorów odpychająco. Wystrzegać należy się również ścian tekstu. Rzadko bowiem zdarza się, by odbiorca prezentacji multimedialnej miał czas pochylić się nad nimi. Najpewniej więc je pominie i nie pozna informacji, które zawierają, co może przesądzić o decyzji odmownej.

Stworzenie prezentacji multimedialnej, która w atrakcyjny sposób zwizualizuje wyniki finansowe, może się okazać trudnym zadaniem. Dlatego warto je powierzyć specjalistom. Zadbają oni nie tylko o przejrzystość pokazu, ale również odpowiednie przedstawienie danych. Dzięki temu potencjalny inwestor otrzyma wszystkie niezbędne informacje. W efekcie łatwiej mu będzie podjąć decyzję.

źródło: tworzenieprezentacji.pl – prezentacje Prezi

reklama
0 Shares
You May Also Like
reklama